תוכן שיווקי נחשב בשנים האחרונות לדרך נורמטיבית ומתוחכמת יחסית להעברת מסרים פרסומיים מהמפרסם ללקוח הפוטנציאלי. תוכן שיווקי נעזר באסטרטגית פרסום מתוחכמת - הוא מתחפש לתוכן אובייקטיבי ואמיתי כדי לרכוש את אמונו של הלקוח, וכדי לשכנע אותו באיכויות האובייקטיביות של המוצר אותו הוא מקדם.
נדמה שכמעט כל אמצעי המדיה עושים כיום שימוש נרחב בתוכן שיווקי - הטלוויזיה, הרדיו, עיתונות הדפוס, עיתונות הרשת, עולם הקולנוע ועוד. שימושים תכופים אלו יוצרים טשטוש קל במציאות אותה אנו צורכים - כיום כבר כמעט ולא ניתן לדעת אם המלצה או עצה שאנו מקבלים ניתנה לנו ממניעים טהורים או ממניעים שיווקיים. כיצד ניתן לזהות תוכן שיווקי? לאילו רמזים וסימנים כדאי שנשים לב כאשר אנו צורכים תוכן מאמצעי המדיה השונים? המדריך שלפניכם ינסה לסייע לכם לזהות תוכן שיווקי על כל צורותיו.
תוכן שיווקי בתקשורת הכתובה
אחד המופעים הנפוצים של תוכן שיווקי הינו בתקשורת הכתובה, קרי - מגזיני רשת, עיתונות יומית, שבועונים וירחונים. תוכן שיווקי מוכר ונפוץ במיוחד הינו המוסף המיוחד. מעת לעת אנו מקבלים ביחד עם העיתון אליו אנו מנויים, "מוסף מיוחד", העוסק בנושא ספציפי וחגיגי. פעם זהו מוסף מיוחד בנושא חומוס (בחסות יצרנית חומוס מוכרת), פעם זהו מוסף מיוחד בנושא הדור השלישי (בחסות יצרנית סלולארית מובילה), פעם זה מוסף מיוחד בנושא בריאות (בחסות יצרנית מזון בריא מסויימת) וכן הלאה.
מוספים או מדורים כאלו נפוצים מאוד בעיתונות ובמגזינים שונים ברשת. הם מופיעים לכאורה מטעם המגזין, מופיעות בהם כתבות שונות הבאות לרכוש את אמינות הקורא - אלא שבפועל אין בינם לבין עיתונות דבר וחצי דבר, ותכליתם היחידה היא להיות תוכן שיווקי או בקיצור - פרסומת מתוחכמת. המלצתנו היא לפקוח עין בפעם הבאה בה אתם מגיעים למוסף מיוחד, או מדור חגיגי כזה, ולחפש נותני חסות מרכזיים או מוצרים אותם מסקרים בהם בהרחבה (כך תגלו בקלות מי ממן את הסיפור.
תוכן שיווקי בטלוויזיה ובקולנוע
במדינת ישראל קיימים חוקים ברורים מאוד בנוגעים לחוקיותו של תוכן שיווקי בטלוויזיה ובקולנוע וכן הגבלות מסויימות בנושא. אלא שלעתים רבות מפרות תוכניות הטלוייזה השונות את החוקים הללו (משום שהכספים אותם הם מקבלים מהמפרסמים עולים על הקנסות השוליים של הרגולטורים). מכאן, שתוכן שיווקי בערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל הוא דבר נפוץ יחסית, שהולך וצובר תאוצה משמעותית בשנים האחרונות.
קחו בחשבון שכל תווית עם לוגו שאתם רואים בסרט או בסדרת טלוויזיה הינה תוכן שיווקי. המנחים של תוכנית הנוער שותים שלוק מפחית משקה של חברה מסויימת - הרי שזהו תוכן שיווקי. כוכב האקשן המסוקס נוהג ברכב גרמני מרשים - זהו תוכן שיווקי. התפאורה לתוכנית בידור הינה בצבע ובצורה של חברה סלולארית מוכרת, שהיא גם נותנת החסות המרכזית של התוכנית - הרי שזהו תוכן שיווקי. פשוט וקל!
http://www.ivtext.co.il
תוכן שיווקי
קופירייטינג
תוכן
חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.